Bateria AGM (Absorbed Glass Mat) este o bateria Pb acid VRLA (Valve-regulated lead acid battery) cu electrolitul imobilizat într-un separator fin din fibră de sticlă, amplasată strâns între plăcile bateriei, ceea ce asigură un contact uniform între masa activă și electrolit și capacitați de încărcare-descărcare de trei ori mai mari față de bateria convențională. Tot electrolitul este imobilizat în acest separator. Totodata bateria AGM este prevăzută cu o supapă de reglare al presiunii care permite evacuarea în siguranață a gazelor generate în timpul utilizării. De aici provine și denumirea de VRLA - Valve Regulated Lead Acid

Bateria EFB (Enhanced Flooded Battery) este o baterie Pb-acid avansată, mult îmbunatățită fața de bateria convențională, cu un ciclu de viață extins dublă față de bateriile convenționale, creată special pentru aplicații start-stop.

Capacitatea bateriei este mărimea sarcinii electrice stocate în baterie. Ea se măsoară în Ah.

Este curentul pe care o baterie nouă, complet încărcată, poate să-l furnizeze continuu, timp de 10 sec. și asigură la -18°C o tensiune minimă de 7.5V (EN).

Rezerva de capacitate este perioada de timp în minute, în care o baterie poate menține o descărcare cu un curent de 25A, la temperatura de 25°C, până la o tensiune de 10.5V (EN).

Durata de viață a bateriei este timpul în care bateria are performanțe acceptabile. Ea se măsoară în ani.

O baterie fara intretinere este o baterie care nu necesita adaugare de apa distilata, daca sistemul de incarcare de pe autovehicul functioneaza corect.

Excesul de căldură cauzează evaporarea apei, proces care are loc mult mai rapid decât în condiții normale. Excesul de căldură are efecte negative și asupra grătarelor pozitive.

Temperatura scăzută reduce substanțial puterea bateriei. La -18°C, bateria funcționeazã numai 40% din puterea pe care o poate da la 20°C.

În exploatare se verifică nivelul electrolitului, cel puțin o dată pe an la bateriile Tornada și Cyclon, o dată la 3 luni la bateriile Terra. Nivelul electrolitului trebuie să fie cu cca 26mm deasupra plăcilor. În cazul în care nivelul electrolitului scade sub valoarea indicată, se completează cu apa distilată sau demineralizată, niciodată cu acid sau apă de la robinet. La bateriile dotate cu indicator de stare (ochi magic) starea de încărcare și nivelul -electrolitului se pot aprecia observând culoarea acestuia: -transparent: nivel scăzut, necesită completare -negru: nivel bun, baterie descărcată -verde: nivel bun, baterie încărcată.

Căutați în manualul mașinii care baterie se potriveste modelului de vehicul pe care-l aveți. Aceeași informație o puteți obține și din catalogul fabricantului de baterii - pe care-l deține cel care comercializează bateriile dar acesta este unul informative. Ce se întampla dacă folosesc o baterie care are un curent mai mare de descărcare la rece? În acest caz, motorul porneste mai usor, în special în regiunile cu climat rece, iar sistemul de încărcare nu este afectat.

Daca bateria încărcată păstrează sarcina când este în gol și nu are nici un alt tip de defect pentru care bateria se înlocuiește în termen de garanție, atunci înseamna că aveți alte probleme tehnice. Verificați dacă : -bateria se potrivește cu modelul vehiculului -ați făcut modificări la vehicul, cum ar fi aer condiționat, radio, sau altele care -necesită un plus de putere.

În cazul în care constatați că mașina pornește tot mai greu sau nu mai pornește, vă recomandăm să urmați urmatorii pași:

I. Dacă bateria este prevăzută cu hidrometru (ochi magic):

Verificați în primul rând hidrometrul (ochiul magic) de pe capacul bateriei, veți observa o anumită culoare: verde, negru sau albă.

a.    În cazul în care observați culoarea verde, starea bateriei este bună. Dacă totuși observați probleme la pornire, vă recomandăm să vă prezentați la cel mai apropiat service autorizat ROMBAT.

Pentru a găsi cel mai apropiat service, utilizati linkul:  http://www.rombat.ro/ro/service-rombat  

b.    În cazul în care observați culoarea neagră, înseamnă că bateria este în stare descărcată și se recomandă încărcarea acesteia pe redresor, timp de 24 ore (în cazul în care dețineți redresor) sau vă recomandăm să vă prezentați la un service autorizat ROMBAT. În situația în care decideți să încarcați dumneavoastră bateria, puteți merge, după încarcare, la un service ROMBAT pentru a o verifica. Dacă problema nu s-a rezolvat prin încărcare, pasul următor este verificarea bateriei la un service autorizat ROMBAT. Se recomandă și o verificare a instalației electrice pentru detectarea eventualelor supraconsumuri, dereglări ale releului de încarcare sau probleme ale “alternatorului”.

c.    În cazul în care, în urma verificării, observați culoarea albă vă recomandam să vă prezentați la cel mai apropiat service ROMBAT pentru verificarea amănunțită a bateriei.

II. În cazul în care bateria nu este prevăzută cu hidrometru, vă recomandăm să vă prezentați la cel mai apropiat service ROMBAT pentru verificarea acesteia.

- Verificați bateria constant, la un interval de circa 6 luni, vizual - culoarea hidrometrului (ochiului magic)


- La intrarea în sezonul rece faceți o verificare a bateriei la unul din sevice Rombat și în cazul în care este nevoie faceți chiar și o încărcare de câteva ore pe redresor

- În cazul în care rulați cu mașina doar pe distanțe scurte se recomandă verificarea și încarcarea bateriei

- Utilizați numai consumatorii prevazuți de fabrică și evitați să fie conectați direct pe baterie

- În cazul unei descărcări accidentale a bateriei, încărcati bateria în cel mai scurt timp pe un redresor